10 Julai 2008


Assalamualaikum W.B.T......

Alhamdulillah.....dapat juga hari ini menulis bagi mengisi kekosongan blog ini yang hampir sebulan tidak terisi. 2 - 3 hari ini dapatlah berehat dengan baik walau ada lagi beberapa tugas yang masih belum selesai. Sememangnya sukar juga untuk mengikis sifat menangguh kerja.
Setelah 2 minggu lebih berehat dari musim peperiksaan, pelbagai aktiviti mula menghambat diri. Bermula dengan perjumpaan- mesyuarat, mesyuarat-perjumpaan, diikuti dengan program persatuan, kelas tafaquh, dua hari lepas lawatan sekitar bumi Mansurah dan sebagainya. Keletihan menyelubungi diri kerana bukan hanya mengikuti program tetapi telah memprogram dan diprogram. Walaupun begitu, terasa kepuasan dan keuntungan pada diri kerana mengikuti program ( bukan saja-saja tetapi ) menambahkan pengetahuan dan pengalaman. InsyaAllah, tiada rugi; cuma peratus keuntungan sahaja- rendah atau tinggi yang diperolehi, bergantung kepada keikhlasan, keseronokan, berlapang dada, baik sangka, kemahuan yang bersungguh dan ilmu/peristiwa yang sering diingat2 atau disebut2.
Lepas-lepas ini ada mesyuarat lagi. Tunggu pengarah program jer untuk maklumkan bila ( aku tak ingat lah bila, ada sebut dalam kertas kerja). Dan hari Ahad ini pula satu lagi program di Jazirah Al-Ward iaitu pengurusan organisasi- KPP '08. Mungkin program last untuk aku bekerja-usahasama.
Bagi entry baru, aku juga sedang mencari-cari idea dan isi. InsyaAllah, moga dipermudah segala urusan. :)