29 November 2009

Fitnah: Peringatan - Pengajaran - Pemutihan

Sesekali buka internet pasti inginkan entri baru dari dua blog yang tidak asing lagi bagi rakyat Malaysia yang cintakan dan impikan ' Baldatun Toyyibatun Wa Rabbun Ghafur'. Apatah lagi bagi mereka yang bergelar pemuda.Blog Us. Nik Abduh dan blog Us Nasaruddin menjadi tatapan selain dari beberapa akhbar dan web/blog yang lain.
Penulisan Us Nik Abduh setiap kali dibaca pasti perlu diamati dengan baik apa isi dan fakta yang ingin diutarakan oleh beliau serta aturan ceritanya. Lenggokan bahasa beliau menyebabkan aku perlu baca sendirian tanpa gangguan. Dalam maksudnya, penuh isi dan hikmah. Fakta aku dapat, ilmu kerohanian pun dapat. Alhamdulillah.
Tulisan terbaru beliau masih berkenaan TGNA ayahanda beliau dan keluarga. Bila kenangkan apa yang menimpa mereka, teringat semula aku akan kisah keluarga Rasulullah SAW dan beberapa kisah para sahabat. Hebat benar fitnah apabila melanda seseorang. Makin berat jika berkait dengan keluarga dan saudara mara. Sudah hujung benar usia dunia ini.
Aku juga membaca komen2 di penulisan terbaru beliau. Pelbagai pandangan dan reaksi pembaca. Cuma ingin sekali aku paparkan buat pembaca satu tajuk kupasan ilmiah sebagai peringatan kepada kita: Aids Al Haraki

Mudah-mudahan Allah Taala perkukuhkan dan merapatkan saf perjuangan seluruh pendukung jamaah Islam yang ikhlas berjuang di jalanNya sehingga kebenaran itu ternyata. Aminn Ya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam persaudaraan, mencari kebenaran...