29 April 2012

BERSIH 3.0 = aman

BERSIH 3.0 akan aman sejahtera jika tidak diganggu. Penganjur juga ada pihak2 keselamatannya sendiri.

Mereka berhujah kita salah kerana mengganggu keamanan. Kita berkata;

1) Kerajaan tak salahkah MEMULAKAN gangguan terhadap perhimpunan aman itu? Yang tak hadir hanya dengar dari TV3 suku. Yang hadir, mereka tahu siapa memulakan. Dengar daripada yang hadir jauh lebih selamat daripada mendengar daripada suara media propaganda.

2) Selama ini, dalam sejarah politik Malaysia, siapa yang banyak mengganggu keamanan? BN mengganggu pembangkang atau pembangkang mengganggu BN. Janganlah berhujah dengan hujah berkulat yang memuakkan. 

3) Larangan berhimpun di padang Dataran Merdeka. Mengapa pula nak berhimpun di sekitar Dataran tak dibenarkan? Kerajaan nak jadi Mahkamah Tinggi jugakah?

4) Perhimpunan anti-Lynas di Kuantan yang disertai puluhan ribu, apabila tiada provokasi oleh pihak kerajaan, maka ia telah berlangsung aman dan meriah iklim demokrasinya. 

5) BERSIH yang nak berhimpun di tempat awam, kerajaan pula yang memandai-mandai nak menentukan tempat perhimpunan. Memang sebuah kerajaan tua yang tak sedar diri. Tunggulah masa anak muda MALAYSIA menarik mereka turun dari tampuk pemerintahan.

6) Selagi Dataran Merdeka tak diisytiharkan sebagai Dataran BN, selagi itulah rakyat BERHAK BERHIMPUN di situ. Bukan hanya BN yang merdeka daripada penjajahan Inggeris, tetapi, bahkan, bekas pejuang daripada kalangan pembangkanglah yang banyak bertumpah darah demi kemerdekaan.

7) Selagi SPR tidak dibersihkan daripada anasir kotor dan tipu, selagi itulah kerajaan yang menjadi punca kekalutan yang merosakkan ketenteraman rakyat. BERSIH ditujukan khas untuk keamanan berterusan rakyat Malaysia yang bebas.

8) Selagi polis terlalu dikerah untuk menundukkan rakyat mengikut telunjuk pemerintah, jangan diharap sebuah kerajaan akan mencipta keamanan sebenar. BERSIH adalah medan rakyat bertembung dengan polis secara paksa dan sengaja diciptakan. BN takut berhadapan dengan rakyat secara profesional dan berani.

9) Sejarah PAS gagal membuktikan mereka sebuah parti yang ganas yang sukakan keganasan, bahkan ia adalah sebuah parti yang sentiasa tunduk kepada keluhuran demokrasi yang benar dan diterima rakyat. Jangan bohong terhaap sejarah PAS yang gemilang.

10) Perhimpunan BERSIH akan terus menjadi medan BN membina propaganda merosakkan reputasi pembangkang, sedang ia akan terus menjadi medan suara rakyat yang berani dan sedia berkorban demi kebenaran, keadilan dan keamanan.

Sumber: Ustaz Nik Abduh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam persaudaraan, mencari kebenaran...